mandag den 16. august 2010

Mini Chair Makeover!

8 måneder, 148 søm stifter, 7 fod af fleksible tacking bånd, 1,5 meter stof, 1 Pot maling, og 2 blodige fingre til at tage dette:

til dette og endelig dette:





Det er ikke perfekt, men dens gjort:) Dette er min første ombetrækkes job, og jeg lærte et par ting som:
- Fleksible tacking strip er formentlig velegnet til regelmæssig mellemstore møbler, men er en smerte i Butt for en mini stol som denne
- Fleksible tacking strimler behov masser af skum på toppen af det at forhindre, at stikke gennem stof
- For første gang ombetrækkes projekt, skal du ikke vælge stof med striber eller plaider (strejke 1 og strejke 2!)



Så det tog meget større indsats, end jeg forventede, men jeg er temmelig tilfreds med det. Nu Chloe vil have en stol at sidde på, når hun blæser Lyset slukket for hendes 1. fødselsdagskage! Ikke at den knægt kan lide at sidde på stolen - endnu. Stolen er ikke det eneste, der er ændret:




Jeg er at knytte denne post frem til nogle blog parter: Creative Katte; lørdag Nite Special, sparsommelig fredag, Show og fortælle, Frugalicious fredag; Transformation torsdag