torsdag den 7. januar 2010

Hvad er en god blog (og hvad der ikke goer)

Den listige Gartner blev spurgt, hvad hans læsere se efter i en blog, og hvad der tilføjet gadgets, de reelt bruger og Nell Jean på Secrets of Seed Scatterer fortalte hende læsere, hvad hun kunne lide og brød på blogs. Og så stædig som jeg er, jeg følte en post a-Brewin!

For at vælge en blog for at læse jeg gå gennem følgende proces:
(pause markøren på straffe for hover tekst)
Spændende blog title.A stor blog header vil holde mig der for en look-see.Clutter er en stor slukke. Nyeste post enten synlig ved indrejse eller ikke for langt en rulle væk er et must! Forfatter info på toppen er absolut den vej at gå.
Et velgennemtænkt, velskrevet indlæg er også et must.
I LOVE humor!
Billeder er ikke nødvendigt for alle indlæg, men føjer til experience.I foretrækker blogs, der tillader kommentarer.
I HATE ordbekræftelse! Nr. kulsort baggrund med skinnende hvid tekst - Hovedpine City!

Bonusser: Fabulous fotos
Post labelsAuthors der læser og reagerer på kommentarer
Blogrolls.Hyperlink henvisninger i postsPosts at lære mig something.A lidenskabelig, sjove forfatter, der ikke er bange for at gå ud på en god skråle nu og da;) Specifikt for haven blogs:
Wide skud af gardenPictures at omfatte hele planten
Trin-for-trin instructionsNames af planter i picturesYour plantning zone og jord typeNow Jeg siger ikke, at mine er et perfekt eksempel på en perfekt blog. Faktisk har jeg set så mange blogs, at jeg føler mig kan kun stræbe efter at ligne. Men jeg fandt det nyttigt at se andre blog-læsere 'tanker om en stor blog og tænkte du måske også.

Fortæl mig hvad du har lyst (og ikke lide) om blogs!